Londonski

Supertunel

Priča o najvećem građevinskom projektu u Europi – superbrzoj podzemnoj željeznici koja će povezati gradske četvrti s istočnim i zapadnim predgrađima Londona. Tunele dugačke 42 km gradi 10.000 stručnjaka u vrlo kratkom roku a da pritom ne ugrožavaju postojeću podzemnu željeznicu i druge oblike prijevoza. Gledanje animacije

Povijest
londonske
podzemne
željeznice

1863

U Londonu je otvorena prva linija podzemne željeznice na svijetu Metropolitan Railway sa sedam postaja: Paddington, Ulica Edgware, Ulica Baker, Trg Euston, King’s Cross, St. Pancras i Farringdon.

1890

Otvorena je prva pruga podzemne željeznice s dubokim temeljima – City i južni London, jedna od prvih kojima su vozile električne lokomotive.

1908

Ujedinjene su sve linije podzemne željeznice i nazvane Underground. Uskoro je nastao i poznati logo London Underground.

1911

U londonskoj podzemnoj željeznici ugrađene su prve pokretne stube. Prije toga postojalo je samo dizalo koje se spuštalo.

1933

Izdana je prva stilizirana karta podzemne željeznice koju je dizajnirao engleski crtač Harry Beck. Danas se većina velikih gradskih željeznica na svijetu koristi sličnim nacrtom.

1960

U promet su pušteni prvi vlakovi s automatskim upravljanjem te je putovanje londonskom podzemnom željeznicom postalo sigurnije i brže.

2010

U promet su pušteni novi vagoni serije S, prvi klimatizirani vagoni londonske podzemne željeznice.

2012

Počeo je najveći građevinski pothvat u Europi – londonski supertunel.